Από καιρό διάφοροι ειδικοί επί των εκκλησιαστικών θεμάτων, έχουν αναφερθεί σε καταστατικά διοικήσεως ορθόδοξων εκκλησιών, στα οποία προβλέπεται η συμμετοχή αιρετών λαϊκών μελών στα όργανα διοικήσεως ενοριών, αλλά και σε τρόπους εκδημοκρατισμού της εκλογής Εφημέριου, Αρχιμανδρίτη κ.ο.κ., με την παροχή δικαιώματος ψήφου σε σεπτούς ενορίτες.
Καθώς μέριμνα των ιερών πατέρων είναι η προσέλκυση όλο και περισσότερων πιστών στους κόλπους της εκκλησίας, είναι προφανές ότι είναι αναγκαίος ο εκμοντερνισμός των μεθόδων εκλογής του Αρχιεπισκόπου.
Οι κάμερες της τηλεόρασης, εδώ και μέρες, ακολουθούν τους σεβάσμιους υποψήφιους σε κάθε τους βήμα. Είναι λοιπόν προφανές ότι ο δημοφιλέστερος τρόπος εκλογής του νέου Αρχιεπισκόπου, θα ήταν ένας τηλεοπτικός διαγωνισμός.
Η τεχνογνωσία υπάρχει στην πατρίδα μας, οι χορηγοί επίσης. Όλα δείχνουν ότι ο δρόμος είναι ανοιχτός για τη θεσμοθέτηση του 1ου διαγωνισμού Papavision, στα πρότυπα της απόλυτα επιτυχημένης διοργάνωσης της Eurovision.Δυο βραδιές που τα μάτια όλων θα είναι στραμμένα στους διαγωνιζόμενους Μητροπολίτες. Δυο βραδιές γεμάτες από γκλάμουρ θρησκευτικό συναίσθημα, αγωνία και δοξαστική λατρεία. Έτσι η εκλογή του αρχιεπισκόπου μπορεί να γίνει ένα δημοφιλέστατο event, το οποίο θα προσφέρει επιπλέον έσοδα στα πτωχά ταμεία της Ελλαδικής εκκλησίας.
Τον διαγωνισμό θα προκηρύσσει η Αρχιεπισκοπή και θα δηλώνουν συμμετοχή όποιοι ιεράρχες το επιθυμούν. Οι υποψηφιότητες του τελικού θα επιλέγονται από το κοινό, το οποίο θα έχει παρακολουθήσει τις παρουσιάσεις των υποψήφιων ιεραρχών, σε ανηρτημένα video walls στις κατά τόπους μητροπόλεις, αλλά και τα live, που θα διοργανώνονται από εταιρείες, οι οποίες θα επιλέγονται με διαδικασίες, την επιστασία των οποίων μπορεί να έχει το Υπουργείο Πολιτισμού ώστε να εξασφαλιστεί η διαφάνεια των αναθέσεων.
Κάθε υποψήφιος θα κατεβαίνει στη βραδιά του προκριματικού με ένα video clip, μέσω του οποίου θα παρουσιάζει τα προσόντα του στο ποίμνιο. Ο Νίκος Σούλης και ο Κώστας Καπετανίδης, θα αναλάβουν πρόθυμα τη σκηνοθεσία, καθώς στα μικράτα τους ήταν κι οι δυο παπαδοπαίδια.
Επειδή ένας μητροπολίτης που χορεύει είναι το τελευταίο εκκλησιαστικό ταμπού, τις χορογραφίες θα τις πούμε επιμέλεια κίνησης, την οποία θα αναλάβει ο Φωκάς Ευαγγελινός.
Η εικόνα του Ευστάθιου Σπάρτης να κατεβαίνει από τον άμβωνα σε slow motion, υπό τους ήχους του τροπάριου της Κασσιανής, ρεμιξαρισμένου από τους Going Through θα γεμίσει με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, τις οθόνες της τηλεόρασης των απανταχού Ελλήνων, οι οποίοι θα πλημμυρίσουν τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας με sms, τα οποία θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή της βραδιάς.
Μια πρόταση που πρέπει να πέσει στο τραπέζι, είναι να συνδυαστούν οι θεσμοί της Eurovisionκαι των Καλλιστείων, ώστε οι υποψήφιοι Μητροπολίτες να έχουν δυο υποχρεωτικές εμφανίσεις στη σκηνή, μια με άμφια και μια με μαγιό, αλλά και να απαντούν σε προεπιλεγμένες ερωτήσεις για την παγκόσμια ειρήνη.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, οι ενδυματολόγοι δεν θα έχουν παρά μόνον συμβουλευτική παρουσία στις δυο βραδιές, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι οι μητροπολίτες παίζουν την ενδυματολογία στα δάχτυλα και διαλέγουν άμφια και στρινγκ με γούστο καλύτερο κι απ’ τους Versace και Gaultier.
Τα μαύρα ράσα δεν θα επιτρέπονται πάντως, διότι μπορεί να κόβουν τα παχάκια της περιφέρειας, αλλά η επιλογή τους θα εκληφθεί ως αθέμιτος ανταγωνισμός, καθώς όποιος τα επιλέξει θα έχει πρόκριμα στις ψήφους των emo.
Παρουσιαστές της βραδιάς του μεγάλου τελικού θα είναι ο Ιάκωβος Γιοσάκης και ο Σεραφείμ Κουλουσούσας σε πρώτη εμφάνιση από τότε που πέταξε τα ράσα για να βάλει το μασαζοκαλσόν.
Θηβών, dis points!